Mammatess87

Alla inlägg under januari 2012

Av Therese Lindström - 19 januari 2012 14:22

Idag kom äntligen min förlossnings journal    det var kul & läsa och minnas tillbaka. Dock hade jag fått för mig att det skulle stå mycket mer än vad det gjorde :p


Såg att jag vid inskrivningen på förlossningen vägde 90kg. Så jag har med andra ord gått upp från 61kg till 90 :O vad säger man? härligt eller dra åt skogen vad mycket kanske?! =) det förklarar varför jag är så rund om magen fortfarande. Har ju lite och ta i tu med.


Nästa vecka ska jag till bvc & väga Kevin, och då ska jag banne mig ta mod till mig & väga mig jag också. Samtidigt som jag vill veta vad jag väger så samtidigt så vill jag inte det!!! Sist jag vägde mig var dagarna efter att prinsen hade kommit till världen. Vi var på inskrivnings samtal vid bvc. Och då passade jag på och kolla vikten! Vill inte säga vad jag vägde då, för det har jag ingen riktigt koll på så bäst & inget säga...


Måste seriöst köpa en person våg så vi har en hemma. För vi har ju ingen ;(
Fast det kanske är lika bra i och för sig. För annars kanske jag skulle kolla vikten hela tiden...


Kevin har vaknat & fått en ny ren blöja, kollade tempen (han kändes varm) men ingen feber och så har han ätit en liten skvätt med mat. Just nu ligger han framför Tven och "pratar" samt sparkar med benen och armarna hej villt.


Tror han är lite piggare nu iaf, skönt det. Inge kul och se honom så trött och "hängig"


Nej Tv var det ja ;)

Av Therese Lindström - 19 januari 2012 12:26

Hade jätte kul i Örebro igår, så tack flickor. Det får vi göra om, tycker jag! =)


Det var extra kul & få träffa Cathrin, som jag tidigare bara har pratat med över internet :)
Hon var verkligen jätte trevlig och snäll. Fast jag hade i och för sig inte trott något annat.
Var lätt & prata med henne. Det klickade direkt ;)
Jag hoppasverkligen att vi kan ses igen, någon gång i framtiden


Vi fikade, shoppade och snackade en massa skit. Där i mellan var det blöjbyte, matning & bus med barnen. Vilka underbara barn vi hade med oss. Alla skötte sig super bra! Dom var glada & nöjda mest hela tiden..


Det var 4st barn...  (Emilia 3år, Melvin 1år, Billy 6månader, och så min son Kevin 3månader)


Jag shoppade loss ;) Kevin fick 3st body med texten i love dad & i love mum. Och strumpor (med samma text) blev nöjd. För detta är något jag har vela ha länge. Det ända som är tråkigt är att det bara fanns upp till strl 62. Så Kevin kommer nog inte kunna bodyn så länge! Men det är fint så länge det varar ;-)


Sen får vi lägga undan dom & spara tills nästa unge. Men det kommer dröja tills dess! För jag & Micke har bestämt att det blir inget till barn fören Kevin är mellan 4-6år :) jag vet mycket väl att man kanske ändrar sig innan och är sugen på en till liten plutt. Men nej jag vill faktiskt vänta! Dels vill jag jobba lite för och tjäna pengar men också komma ut lite mer,  och träffa folk ;) Samt jag vill även att Kevin ska kunna klara sig mycket själv och inte vara så beroende av mamma & pappa! För om vi skulle få en liten bebis när Kevin fortfarande är liten då kommer både bebis och Kevin kräva uppmärksamhet av mig ganska mycket och jag tror det kan bli tufft och fixa det ;) visst det går men nej bättre när Kevin är äldre och kan "förstå" att mamma tex inte kan komma på en gång, eller att mamma måste byta på lillan först. El vad det nu kan röra sig om! Och hur lätt är det & förklara för Kevin om han är liten.



Hur som helst, shoppade massa kläder till mig :) blev jätte nöjd med det också!
Två munkjackor (svart & grå)
Gråa mjukis byxor
Blåa jeans i mjukt matrial (gillar inte när dom är hårda & stela)
Två linnen (svart och vitt) som är lite längre


När vi kom hem så tog vi det lugnt en stund. Käkade en bit mat och sen drog vi till Storå en stund. Snackade lite skit och sen åkte vi hem och tog det lugnt resten av kvällen, vilket behövdes efter en lång men kul dag...


Kevin fick förresten en jätte fin och mysig tröja från svärmor i strl 62 =) tack, tack...


Idag har jag bestält ett tack kort från ett ställe som heter, smartphoto. Med en bild på Kevin som jag ska skicka till svärmor. För jag vill tacka för kläderna och säga att vi gillade dem och att dom passade :D
Vi träffar henne så sällan så det får bli och skicka en hälsning!


Beställde även två ark med klistermärke med bilder på Kevin, mig och Micke på :-) kan man sätta i plånboken tex. Som jag kommer göra =) jätte bra att det blev så många klistermärken för då kan man dela ut några också...


Btw, innan jag avslutar här (måste göra något annat än och sitta här) så har Kevin, min lilla prins blivit förkyld, stackare! han blev ledsen igår & var lite orolig efter det att vi hade lagt honom. Men efter ett tag kom han till ro och somnade sött. Men vaknade vid 7.00 och ville äta (han vaknar aldrig då annars)


Vid 08.40 väckte jag honom, men det gick inte. För han somnade om igen. Försökte även väcka han vid 09.00 samt 09.15 men icke! Flinade lite och sen somnade han om igen lilla skrutten


Vid 12.00 blev han riktigt trött och somnade (sover fortfarande) och det har gått  1tim och 5min.. Hehe


Antar att han inte mår så bra och är extremt trött idag pga förkylningen...



Nej nu måste jag gå...

Av Therese Lindström - 18 januari 2012 07:19

Godmorgon!


Hoppas allt är bra med Er, alla fina människor där ute. Med mig är det hyfsat. Dock har jag fått lite lätt "ångest", och det känns mindre bra   men inget jag kan göra något åt nu, så jag får försöka ruska av mig det och ta fram ett leende på läpparna! För idag, om en timme åker vi till Örebro och vi ska ha kul.


Gick upp vid 06.00 & käkade lite flingor med linfrö och mjölk. Samt drack lite kaffe så man piggnar till. Blev sent igår innan jag stängde av datorn, suck!


Efter det gick jag upp till övervåningen där toan är och plattade håret (välbehövligt) då håret var lockigt. (tack mamma för lockarna) haha. Sen sminkade jag mig lite så jag skulle se lite fräsch ut även i facet.


Sen kom det stora problemet som utlöste ångesten och det var att välja kläder. Känner mig inte fin el bekväm i speciellt mycket kläder just nu :-( pga, vikten. Har blivit lite rund och det känns förjävligt! hur som helst fick bli svarta "termo" leggings, blå jeans kjol och en "grön" aktig tröja. Vet inte riktigt vad jag ska säga det är för färg. För det inte julgrans grön men heller inte ljusgrön. Haha aja sak samma. Men det kläderna fick det bli. Kan väl tyckas det låter fint. Det är det, men inte på mig! =(


Jag måste tänka mer på figuren och sluta upp med och äta godis och fikabröd. Har dragit ner bra mycket, men det räcker inte. Måste dra ner ännu mer. Och äta ordentligt. Just nu springer jag & små äter. Och så rör jag mig väldigt dåligt. Måste skräpa mig till 1000!


Nej har inte tid och skriva mer. Måste fixa det sista. Väskan ska packas, Kevin ska äta och kläs på! En timme kvar, kan bli tajt om tid men vi hinner nog ;)


Ha en underbar dag. Förlåt för min negativitet ... Men behövde skriva av mig!



Hittade en bild på google! Kvinnan till vänster, det är så det känns som jag ser ut.
Dock har det inte gått så långt, tack och lov. Skulle vilja se ut som kvinnan till höger.
Kanske inte sådär smal, lite mer hull vill jag ha. "Lagom" rättare sagt 



Av Therese Lindström - 17 januari 2012 22:50

Hej...


Har kollat mejlen & även läst lite bloggar. Så nu tänkte jag uppdatera bloggen lite innan det är dags & stänga av datorn och sova =)


Har länge vela köpa en vagnleksak, men det har inte blivit av. Men nu har jag fått tummen ur röven och har kollat runt lite på olika hemsidor efter sådan. Dom som verkar populära nu är: Tummen & spöket laban. Gillar dom, men tyvärr kostar dom ganska mycket (strax över 100kr) och det tycker jag faktiskt är lite för dyrt för min plånbok. Men sen blev jag & tänka på att jag är ju med i barnens bokklubb och till min stora glädje har dom en vagnleksak med pingu 49kr. Så jag funderar faktiskt på att klicka hem en sådan + kanske någon trevlig bok till "lilleman" =)




Såhär ser den ut. Tror det kommer bli skit snyggt ;-)


Någon annan som har problem med bloggplatsen förresten? hos mig krånglar det nästan dagligen! =/ har mejlat till dom, men får inge gehör. Trött jag blir! Sitter & funderar på om man ska lägga ner bloggen här och starta upp den någon annanstans eller om man ska sluta blogga helt ett tag? Hinner ju ändå inte alltid blogga som jag vill och är det inte där skon klämmer ja då är det min extremt stora blogg torka =/


Jaha så kan det vara ibland. Nej ger mig här och stänger av datorn. Klockan går! Godnatt







 




Av Therese Lindström - 17 januari 2012 14:33

Hallå.. 


Kevin sover middag, i vagnen där han alltid brukar sova sin middag! Jag passar på att uppdatera bloggen lite. När han vaknar så ska han få lite käk & ren blöja.


Vid 15.00 ska jag ha ett litet möte här hemma. En evig väntan, har väntat hela dagen på att klockan ska bli så mycket så folket ska dyka upp. Vad det är möte är inget jag kommer gå in på här i bloggen. Det är endast dom närmaste som får veta. Så kan det vara! Får se vad det här mötet har & ge. Har inga förväntningar, brukar bli bäst så. Annars blir man kanske bara besviken!


Imorgon ska jag & prinsen åka till Örebro & träffa två flickor (Cathrin & Emma) med deras barn. Det ska bli jätte kul. Har inga speciella planer, men det är iaf tänkt att vi ska bänka oss vid något mysigt café och fika lite. Samt kika runt lite i klädbutiker. Jag är i stort behov att köpa mig en tröja! Vilket jag har ganska dåligt om. Skulle behöva inhandla byxor också. Men vi får se vad jag hittar! resterande klädesplagg har jag ganska bra om, det vill säga linnen och underkläder.


Skulle vara kul & köpa kläder till Kevin också. För dom har ju så mycket fina kläder. Men samtidigt så känns det onödigt då han har mängder med kläder just nu. Och inte för så länge sen heller så fick han en drös med ytterligare mer kläder så jag tror jag ska prata allvar med mig innan vi åker & säga till på skarpen att herren INTE behöver kläder.... Hihi


Det som ska bli så kul i morgon är att träffa Cathrin, för jag har aldrig träffat henne innan! Men Emma har jag där i mot träffat en gång :)


För att göra en lång historia kort så, kommenterade Cathrin min blogg (bloggade inte på den här då) och jag svarade, från den dagen så byggde vi upp en vänskap via internet. Vi talade mycket om allt & inget :-) efter ett tag kom det fram att hon är tillsammans med Leffe, en "gammal" kompis till Micke. Så Cathrin är ju inte helt främmande, men ändå så är hon det ;)


Emma och Cathrin känner varandra bäst då dom är syskon :p


Nej nu hinner jag inte sitta här mer. Måste göra klar det sista innan folket kommer och mötet kan börja.


Ha det bäst :D

Av Therese Lindström - 15 januari 2012 10:03

Söndag idag! Jag både älskar & avskyr dagen. Det som jag gillar med söndagar är att jag, sambon & lilla Kevin brukar ha en mys kväll tillsammans då vi tittar på film, tänder lite ljus och (förut åt vi alltid något gott till som godis el chips) men nu när jag vill försöka gå ner lite i vikt så har vi tagit bort sådant. Nu äter vi ingenting alls! Och det funkar det med. Även om suget ibland gör sig påmind. Är inte tjock direkt. Men har lite hull på magen & "kärlekshandtagen" (som det så fint heter, eller valkarna på sidan syns ganska bra om jag har en tajtare tröja till) vilket inte är så fint. Jag vet att jag duger som jag är. Sambon gillar mig oavsett hur jag ser ut ;) men känner mig inte bekväm. Vill kunna känna mig fin oavsett vad jag än har på mig. Vill kunna unna mig något extra gott någon gång utan att få dåligt samvete. För det är det jag får nu när jag äter något onyttigt :-/ men som sagt vad, jag ska försöka gå ner lite i vikt. Jag kommer klara det. Men det kanske tar lite tid. Men det kommer vara värt det sen. Kommer få en fin, fin belöning!

Hur som helst, det jag inte gillar med att det är söndag är naturligtvis att helgen tar slut och sambon ska åter igen börja jobba i morgon (måndag) och då blir jag och Kevin själva om dagarna igen (fram till 16.30) men för det mesta går det bra. Men det är just på helgerna som jag faktiskt kan få lite hjälp med Kevin, lite mer än på veckodagarna! =)


Har varit i tvättstugan & slängt i en maskin med ljus tvätt. När maskin är klar då ska jag hänga upp den blöta tvätten på tork och så i med en mörk tvätt också. Sen har jag tvättat upp allt    denna gång var det inte så mycket tvätt och det känns skönt för då kan jag ägna massa tid till Kevin <3


 


Skulle vilja gå en promenad. Men just nu vräker det ner snö och då känns det inte så lockande att gå ut. Får se om vädret lugnar ner sig under dagen så vi kan gå ut då :p


Nej nu ska jag & Kevin gosa lite ;) och se lite på Tv.

Ha en underbar dag gott folk.!


Av Therese Lindström - 13 januari 2012 13:48

Jag tycker det är väldigt roligt att blogga! Men just nu har jag idé torka, vilket inte är okej för en som älskar att skriva. Men läste just i ens blogg om en "måndags lista" där man ska skriva om bra/dåliga saker som har hänt under dagen. Men genom att det är fredag idag så tänkte jag ändra det och skriva en "fredags lista"   varför härma alla och skriva om just måndagen? jag tycker personligen det är den tråkigaste dagen i veckan  så det skulle innebära att "måndags listan" skulle bli tråkig och läsa, då jag bara kommer skriva hur tråkig den dagen är ;p nog om det




Idag är det fredag och jag är glad för att Micke jobbar sista dagen för den här veckan <3
Kevin har legat på ett täcke på golvet & jag tokade mig så han började gapskratta. Det värmde i mamma hjärtat
Åt en mycket god frukost i morse, även som mellanmål (kellogs special k med bär) och mjölk. Samt linfrö.
Tittat på två bra program (lyxfällan & biggest loser)
Är glad för att jag har ådstakommit mycket i mitt liv (sambo, hus och barn)
Är glad & tacksam för att Helena, min lillasyster finns (pratade med henne i morses)
Tacksam för att kaffe finns, har druckit en kopp och det gjorde min dag :D

Ett minus är att det blåser fruktansvärt mycket :/ vi som tänkte ta oss en härlig 40mins promenad. Men det får nog bli senare. Vill inte frysa eller blåsa bort

Har inte hunnit hända mycket mer än såhär. Men det får duga. Har iaf skapat en liten lista.

<3



 

Av Therese Lindström - 13 januari 2012 10:45

Godmorgon alla bloggare, även alla som läser!    Vaknade av väckarklockan vid 8.00 Låg kvar en liten stund, hade lätt kunna dra upp täcket och fortsatti och sova lite till. Men nu är det slut med det. För har märkt att Kevin är en gladare & mer lättsammare att ha med och göra när han får gå upp vid 08.00 istället för runt 11.00 Men det är inte så konstigt egentligen, han somnar runt 22.00 tiden på kvällen & sover hela natten. Och då har han fått massa sömn, och ska han dessutom sova till 11.00 då blir det på tok för mycket sömn vilket innebär att han har svårt och sova middag på dagen. Men nu har vi ändrat rutinerna lite och det verkar gå så mycket bättre!


Hur som helst, gick upp & käkade lite frukost och drack kaffe i godan ro. Det var tyst och lugnt. Njöt av ensamheten och tystnanden en stund. När frukosten och det var intaget så gick jag och väckte min prins som fortfarande sov sött i sin säng. Han vaknade och gav mig ett stort leende. Tog upp honom efter 5min ungefär, tänkte att han skulle få vakna till först.


Klädde på honom kläder. Idag har han en ljus blå body med massa små giraffer som står både både upp och ner. Svårt och förklara. Kan lägga in bild & visa sen. Just nu är bilderna på mobilen (hittar ej sladden till datorn) och ett par mjuka mörk blåa jeans med blå/vit randiga strumpor. Han blev så fin :-)


Han har precis fått i sig en till liten slurk med mat, vilket han uppskattade. Nu ligger han bredvid mig och sparkar med benen, viftar med armarna och "pratar" ...


Jag ska snart gå och se lite på Tv med honom, för och sen få honom att sova middag en stund. Då ska jag passa på att bädda sängen och plocka lite ;-) samt kolla i frysen vad vi ska käka idag till middag!


Fredagen den 13.e idag, jaha. Så kan det vara. Jag både tror att man kan få otur, men samtidigt inte. Well, det visar sig under dagen...


Nej ska avsluta här. Fick iaf skriva ett inlägg här (tack älskade son) hihi ..


 


(Bilden är lånad från google)
Fick en idé tack vare denna bild,
Ska köpa färg och måla Kevins händer & fötter och trycka dom på ett papper.
Och sen klippa till en ram i något fint papper och sätta dit runt om avtrycket. Så det blir
som en liten tavla. Kan vara kul & ge bort sen till vänner & bekanta =)


Vet att jag förklarar som en "kråka" men hoppas ni förstår hur jag tänkt.
Annars får jag fixa det och lägga ut bild. Tror det kommer bli skit fint...






Presentation


Välkommen! :) Bloggar om mitt liv som mamma!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards