Mammatess87

Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Det är OK att be om hjälp!

Av Therese Lindström - 12 januari 2012 11:01

Det känns svårt & erkänna det för både sig själv, men också för andra. Men mår inte så bra just nu! :( från att ha haft en glad och nöjd kille så har det övergått till en ledsen, arg och orolig kille. Han skriker och är ledsen större delen av dagen & jag blir ledsen och uppstressad, vilket Kevin känner av. Så han får ingen chans och komma till ro! Så just nu kan man säga att det har blivit en ända ond cirkel. Jag känner mig trött & helt slut. Men även maktlös. Det mesta känns väldigt jobbigt. Men jag har sökt hjälp och hjälpen är på väg. Och det känns väldigt bra! det är okej att be om hjälp ibland. Man kan inte vara stark hela livet ut. Ibland måste man våga erkänna det för sig själv, jag behöver hjälp!



I förrgår ringde jag till bvc och talade med dom om hur jag mår och hur det är här hemma och igår kom Susanne hit från bvc och vi talade om allt och inget i ungefär en timme och hon fick även se Kevins "utbrott".


Så nu har hon sett med egna ögon hur både jag och Kevin mår . Och hon har gett mig två förslag hur vi ska göra. Och det har jag tackat JA till. Troligen blir det båda alternativen!

Jag vill inte berätta för alla VAD för hjälp jag kommer få. Men samtidigt spelar det ingen roll. Huvudsaken är att jag ska få hjälp. Hjälp att må bättre och bli en gladare mamma samt kunna lära mig att stressa ner istället för att stressa upp mig :)


Det är bara dom närmaste som fått veta vad för hjälp jag ska få och dom har tyckt det varit en god idé. Jag är tveksam men vill ge det en chans. Kan knappast bli sämre!


Så snart är jag PÅ banan igen, med lite hjälp & stöttning....


Just nu har jag lillasyster här som hjälper mig lite med Kevin. Så jag hinner göra lite annat som jag skulle vilja hinna göra. Har text gått igenom "lilleman"s kläder. Plockat undan de kläder som inte passar han längre. Samt hämtat ner större storlekar (större storlekarna har legat nerpackade i en kartong i vårat "brötrum" :-) har även bäddat sängen och suttit vid datorn! =)


Snart ska jag hämta posten & plocka ur diskmaskinen... Sen ska jag ta Kevin & pussa på honom :-)



 

När man har barn, har man inte all tid i världen till att göra sig i ordning! För det mesta osminkad, håret uppsatt i en slarvig toffs. Trött och ibland har man mörka ringar! ^^ välkommen till en småbarns mammas vardag :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 19 januari 2012 14:22

Idag kom äntligen min förlossnings journal    det var kul & läsa och minnas tillbaka. Dock hade jag fått för mig att det skulle stå mycket mer än vad det gjorde :p Såg att jag vid inskrivningen på förlossningen vägde 90kg. Så jag har med andra ...

Av Therese Lindström - 19 januari 2012 12:26

Hade jätte kul i Örebro igår, så tack flickor. Det får vi göra om, tycker jag! =)   Det var extra kul & få träffa Cathrin, som jag tidigare bara har pratat med över internet :) Hon var verkligen jätte trevlig och snäll. Fast jag hade i och för si...

Av Therese Lindström - 18 januari 2012 07:19


Godmorgon!   Hoppas allt är bra med Er, alla fina människor där ute. Med mig är det hyfsat. Dock har jag fått lite lätt "ångest", och det känns mindre bra   men inget jag kan göra något åt nu, så jag får försöka ruska av mig det och ta fram ett ...

Av Therese Lindström - 17 januari 2012 22:50

Hej...   Har kollat mejlen & även läst lite bloggar. Så nu tänkte jag uppdatera bloggen lite innan det är dags & stänga av datorn och sova =)   Har länge vela köpa en vagnleksak, men det har inte blivit av. Men nu har jag fått tummen ur röven...

Av Therese Lindström - 17 januari 2012 14:33

Hallå..    Kevin sover middag, i vagnen där han alltid brukar sova sin middag! Jag passar på att uppdatera bloggen lite. När han vaknar så ska han få lite käk & ren blöja.   Vid 15.00 ska jag ha ett litet möte här hemma. En evig väntan, har ...

Presentation


Välkommen! :) Bloggar om mitt liv som mamma!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards