Mammatess87

Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Barnledigt :)

Av Therese Lindström - 7 januari 2012 09:50

Jag har tydligen varit en dålig mamma, och gjort något som är "förbjudet" enligt vissa människor. Själv anser jag inte att jag har varit en dålig mamma eller gjort något större fel. Men alla vi tycker olika. Jag har nämligen låtit min son Kevin som är 3månader sova borta hos sin mormor i två nätter.



Och jag tänkte mig inte riktigt för så jag råkade ju skriva det på fb & då rullade kommentarerna in   vilket inte var så kul. En kommentar hade väl inte gjort så mycket, men när det kom in fler så kändes det som ett påhopp och jag tog illa vid mig. Jag vet att om man skriver något på fb då får man räkna med att någon kommenterar, visst. Men nu är det så att jag har fått några "negativa" kommentarer när jag skrivit något som inte andra har gillat (gravid som när Kevin har funnits här) och tillslut blir det för mycket.


Det var speciellt en person som oftast lade näsan i blöt. Men nu är hon borttagen från min vännerlista på face. Så nu kommer jag inte behöva höra hennes åsikt mer och det känns väldigt bra om jag ska vara ärlig. (Denna person har själv barn, bör jag tillägga)


Lite tråkigt tycker jag dock det är, för jag gillade henne annars. Vi har pratas vid många gånger på chatten. Kände inte denna tjej IRL (men vi hade många gemensamma vänner, där av vänskapen via face)


Hur som helst, Kevin har iaf fått sova borta hos sin mormor i två nätter & det var inte för att jag & Micke skulle få roa oss som vi blev barnlediga. Nej det var för att jag behövde lite avlastning. Så när mormor Mia erbjöds sig att ta låna Kevin så valde jag att ta i mot hjälpen :)


För just nu har vi lite problem med Kevin. Det är nämligen såhär, att han har på ett par dagar förvandlats från en glad och harmonisk kille till en ledsen och orolig pojke. Det händer väldigt mycket just nu (han blir äldre, utvecklas mer) och det känner Kevin av, men det är inte alla barn som gör. Men det gör tydligen Kevin :s


Micke jobbar vardagar (7.00-16.00) vilket innebär att jag är själv med Kevin om dagarna. Jag försöker ta hand om Kevin på bästa sätt :) vissa dagar går allt bra och det är inga större problem. Men sen vissa andra dagar då blir han mer ledsen och orolig och då är det inte mycket som är bra.


När Micke kommer hem från jobbet, då försöker han hjälpa mig med Kevin. Och ibland funkar det hur bra som helst. Men vissa andra dagar då duger inte Micke, för då är det bara mamma som funkar. Och tro mig, vi har försökt kämpa med att Kevin ska förstå att pappa också kan och duger lika bra som mamma. Men det vill inte Kevin förstå. Så även på kvällarna är det jag som får ta hand om honom. Så med andra ord är det jag som tar hand om Kevin 24 timmar om dygnet.


Det har jag absolut inget i mot, för jag älskar mitt liv som mamma. Även om det är tufft många gånger! Men genom att det är jag som får göra det mesta så blir det väldigt jobbigt ibland. Och då är det skönt med lite hjälp ut i från. Som i detta fall är det mormor som får rycka in ;)


Jag hoppas självklart att det vänder snart, då även Micke duger. För då blir det genast lättare för mig också! Men det är inte kul och lämna över Kevin till Micke och han ska bara skrika hela tiden. Dels blir Micke strssad, vilket Kevin känner av och så blir även jag stressad och då blir inget bra...


Så därför fattade jag & Micke beslutet om att Kevin skulle få sova hos mormor i två nätter. Kevin har sovit där en natt förut och det funkade skit bra och lika så denna gång så har det funkat toppen! :) så nu medan Kevin har varit borta då har jag passat på att stor städat här hemma, umgåtts med Micke, hjälpt honom och städat ur sin bil (som han ska sälja) städat tvättstugan, tvättat i kapp och lagt ut kläder på tradera för försäljning. Så vi har absolut inte bara roat oss som ni kanske ser ;)


Jag vet att enligt forskarna så ska man helst inte lämna bort ett barn på 3månader och låta det sova borta. Men det har absolut inte gått någon nöd på Kevin och han mår lika bra när han varit hos mormor som när han har varit hemma. Och det är självklart inte meningen att Kevin ska sova borta varje helg. Nej absolut inte, men nu tog vi den chansen att få lite hjälp. Jag har passat på att göra allt det där som jag inte hinner göra annars och jag har även laddat batterierna. Så idag när Kevin ska bli hämtad då har jag fått NY energi och kommer fixa resten...


TACK älskade Mia för hjälpen med Kevin. Det har varit så skönt och få vara lite barnledig. Men det ska bli så skönt och få hem sin älskade plutt igen


Rätt el fel att låta Kevin sova borta när han är så "liten" . Det kan man diskutera fram och tillbaka i evigheter. Men i slut enden så är det jag och Micke som avgör och fattar beslutet.


Nej nu ska jag försöka göra något vettigt innan vi ska åka och hämta våran prins


 

Mamma och pappas ögonsten. Vi älskar dig jäte mycket <3 


 
 
Sofia

Sofia

17 januari 2012 15:18

Jag tycker du ska skita i vad de kommenterar på facebook! Hatar egentligen facebook fast jag har det själv, den sidan är till för att snoka runt i andras liv, klaga och vara avundsjuka på människor för de inte har något som den har! Vad du väljer att göra och inte göra med din familj är helt upp till dig! Det är du som känner vad som är rätt och fel för just dig! PATETISKA JÄVLAR!

http://www.chaiilatte.webblogg.se

Therese Lindström

17 januari 2012 15:57

Sofia? är det så du heter numera? vad hände med ditt "riktiga" namn? för visst är det du Masse?
=)
Kul att du skrev, kul att veta att du lever ;)

Jag håller fullständigt med dig, sidan är inte längre vad den var till för från början. Nu snokas det mest och klagas :S

Jag försöker skita i vad andra tycker. Men det är inte lätt alla gånger! Men det är jag och Micke som VET bäst vad som funkar för sonen och inte!? ingen annan ska ju komma och säga till mig vad som e rätt och fel. Tack för att du är så förstående :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 19 januari 2012 14:22

Idag kom äntligen min förlossnings journal    det var kul & läsa och minnas tillbaka. Dock hade jag fått för mig att det skulle stå mycket mer än vad det gjorde :p Såg att jag vid inskrivningen på förlossningen vägde 90kg. Så jag har med andra ...

Av Therese Lindström - 19 januari 2012 12:26

Hade jätte kul i Örebro igår, så tack flickor. Det får vi göra om, tycker jag! =)   Det var extra kul & få träffa Cathrin, som jag tidigare bara har pratat med över internet :) Hon var verkligen jätte trevlig och snäll. Fast jag hade i och för si...

Av Therese Lindström - 18 januari 2012 07:19


Godmorgon!   Hoppas allt är bra med Er, alla fina människor där ute. Med mig är det hyfsat. Dock har jag fått lite lätt "ångest", och det känns mindre bra   men inget jag kan göra något åt nu, så jag får försöka ruska av mig det och ta fram ett ...

Av Therese Lindström - 17 januari 2012 22:50

Hej...   Har kollat mejlen & även läst lite bloggar. Så nu tänkte jag uppdatera bloggen lite innan det är dags & stänga av datorn och sova =)   Har länge vela köpa en vagnleksak, men det har inte blivit av. Men nu har jag fått tummen ur röven...

Av Therese Lindström - 17 januari 2012 14:33

Hallå..    Kevin sover middag, i vagnen där han alltid brukar sova sin middag! Jag passar på att uppdatera bloggen lite. När han vaknar så ska han få lite käk & ren blöja.   Vid 15.00 ska jag ha ett litet möte här hemma. En evig väntan, har ...

Presentation


Välkommen! :) Bloggar om mitt liv som mamma!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards