Mammatess87

Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

Börjar om ...

Av Therese Lindström - 1 januari 2012 22:25

Som ni kanske har märkt så har jag raderat alla blogg inlägg! Har bestämt mig för att börja om :] jag tyckte mina inlägg blev halv danna jämnt och osamanhängande så nu när det är nytt år så varför inte göra en omstart i bloggen också?!


Hoppas att ni hade ett trevligt nyår igår. Mitt var väl sådär, blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men inget att göra något åt. Går ju tyvärr inte att spola tillbaka tiden..


Började morgonen runt 08.10, gick upp och drack kaffe samt käkade lite frukost. Dock åt jag bara 1½ knäckebits macka. Fick inte i mig mer än så. Efter att frukosten var avklarad så tog jag mig ann om sonen. Klädde på honom finkläder, bytte blöja och matade honom.


Sen var det mammas tur att göra sig i ordning. Jag sminkade mig, klädde på mig kläder och plattade håret. Kände mig fin när det gällde sminkningen & håret. Men kläderna kändes sådär, kände mig mer tjock än vad jag kände mig fin



Men det har jag bara mig själv att skylla, har enda sen förlossningen fullkommligen vräkt i mig allt gott jag kmmit över. Godis, fikabröd, massa margarin i bea såsen osv. Och det har nu satt sina spår. Magen är inte längre en söt bulldeg som den var dagarna efter förlossningen nej nu har magen övergått till en jäst deg.


Men har bestämt mig för at jag ska ta tag i det. Ska dra ner på godiset, fikabrödet och dom flottiga såserna. Och istället börja äta med frukt och grönsaker samt att jag ska röra på fläsket lite mer så kanske det blir några kilon mindre ;)


Hur som helst efter att jag gjort mig i ordning så packade vi in oss i bilen & åkte till affären en snabb sväng. Sen for det i väg till Kopparberg, till skogen för och hälsa på min familj


Hade det riktigt trevligt i Kopparberg. Vi var där närmare tre timmar, men sen for vi hemåt. Och då vankades det lite mat (potatis gratäng, kött) och så drack vi champang till och det smakade riktigt gott vill jag lova :-)


Efter maten plocka vi fram lite spel och spelade! Var riktigt kul. Sen blev det lite Tv. Men det fanns inte mycket vettigt och se! :(


Strax innan 00.00 slaget så kröp vi ner i sängen! Vi var super trötta alla tre. Jag låg i sängen & lyssnade på när folk sköt raketer, för det hördes ju så bra in. Orkade tyvärr aldrig gå upp och kolla. Men gissar på att det var fint och lös upp över himlen i alla olika färger. Det var lite tråkigt att man blev så trött att man inte orkade skåla in nyåret men så kan det vara. Det är tufft & vara små barns förälder. Vissa dagar orkar man vara uppe sent och vissa andra nätter orkar man det inte ;-)


Det var mitt nyår det, inte så händelsrik kanske! Men vad gör det om 100år?!


Nu börjar klockan sticka i väg. Kanske är bäst och dejta John blund, så man orkar vara pigg & glad i morgon =)


   



Jag älskar dig mitt barn    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 19 januari 2012 14:22

Idag kom äntligen min förlossnings journal    det var kul & läsa och minnas tillbaka. Dock hade jag fått för mig att det skulle stå mycket mer än vad det gjorde :p Såg att jag vid inskrivningen på förlossningen vägde 90kg. Så jag har med andra ...

Av Therese Lindström - 19 januari 2012 12:26

Hade jätte kul i Örebro igår, så tack flickor. Det får vi göra om, tycker jag! =)   Det var extra kul & få träffa Cathrin, som jag tidigare bara har pratat med över internet :) Hon var verkligen jätte trevlig och snäll. Fast jag hade i och för si...

Av Therese Lindström - 18 januari 2012 07:19


Godmorgon!   Hoppas allt är bra med Er, alla fina människor där ute. Med mig är det hyfsat. Dock har jag fått lite lätt "ångest", och det känns mindre bra   men inget jag kan göra något åt nu, så jag får försöka ruska av mig det och ta fram ett ...

Av Therese Lindström - 17 januari 2012 22:50

Hej...   Har kollat mejlen & även läst lite bloggar. Så nu tänkte jag uppdatera bloggen lite innan det är dags & stänga av datorn och sova =)   Har länge vela köpa en vagnleksak, men det har inte blivit av. Men nu har jag fått tummen ur röven...

Av Therese Lindström - 17 januari 2012 14:33

Hallå..    Kevin sover middag, i vagnen där han alltid brukar sova sin middag! Jag passar på att uppdatera bloggen lite. När han vaknar så ska han få lite käk & ren blöja.   Vid 15.00 ska jag ha ett litet möte här hemma. En evig väntan, har ...

Presentation


Välkommen! :) Bloggar om mitt liv som mamma!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards